Imorgon är dagen d. Dagen jag förträngt. Dagen som låg långt fram i tiden. Dagen du åker.

När någon åker förändras allt. Det gör det alltid vare sig man vill eller inte. Du kommer att förändras.

Jag är nervös över hur du kommer ha det. Jag oroar mig så jag har konstant magknip. Jag vet att du kommer klara dig. Men jag kan ändå inte slappna av.

Jag längtar tills du kommer hem. Jag längtar efter att krama dig jätte hårt. Jag längtar efter att du är stora skeden och jag den lilla. Jag längtar efter att bara andas in dig. Jag saknar dig redan ända från tårna.

Det ända jag kan tänka på är hur jag ska få de här veckorna att gå snabbt. Jag funderar på vad jag ska distrahera mig med för att inte grubbla. Jag kämpar med att tänka hur mysigt det blir när vi ses igen. Men i smyg räknar jag ner dagar till du är hemma igen!

Kommentera

Publiceras ej