Att livet inte alltid är lätt såg jag för väldigt länge sedan. Men jag trodde alltid att kärlek är lätt. "Är det rätt är det lätt". Att våga chansa och prova mitt hjärta har alltid varit lätt. Men så många gånger har jag också fått mitt hjärta krossat. Nätter jag gråtit mig igen och undrat hur många gånger klarar ett hjärta att bli demolerat. Att tiden otroligt nog läker så när som på alla sår har jag sett med egna ögon. Ärrvävnaden är tuffare att läka men även den bleknar i alla fall lite med tiden.


Men när kärlek inte längre är lätt hur gör man då? Kämpar? Ger upp? Sticker huvudet i sanden? Kärlek är inte alltid lätt precis som livet. Kärlek ska inge alltid vara lätt precis som livet. Att acceptera det är andra steget. Att börja lösa det svåra är tredje steget. Det första och viktigaste steget är att alltid älska. Glöm aldrig älska. Var aldrig rädd för att älska. För kärlek är det viktigaste i livet. 

Kommentera

Publiceras ej