Det skulle bli du och jag! Det var meningen att du och jag skulle vara med varandra resten av våra liv. För guds skull det var dig jag önskade finna brevid mig när jag vaknade varje morgon!

Plötsligt en dag står jag där och ser på dig med ett par nyopererade ögon. Jag ser med med mina nya ögon hur du klär av henne med din blick mitt framför mig. Jag ser hur du i din tanke kysser din kusin. Mitt hjärta brister när du åker hem henne för att fortsätta festa. Det var våran kväll. Kvällen vi skulle börja om på nytt. Göra om, göra rätt.

Med tårar i ögonen och en klump i magen, plockar jag sakta upp skärvorna av mitt hjärta. Varsamt lägger jag skärvorna i min korg. Långsamt reser jag mig upp och förbereder mig för färden bort från dig. Jag borstar bort dammet från mig själv och önskar att jag lika enkelt kunde sudda bort dig.

Kommentera

Publiceras ej